Om mig

Mitt foto
En kvinna och vårdassistent i sina bästa år. Försöker sätta en guldkant på varje dag genom att vara kreativ, nyfiken och positiv. Vill tro att man kommer långt med det. Följ gärna med i min enkla vardag om du har tid och lust.

fredag 23 januari 2015

Två lurviga


Det gäller att vara rätt klädd när man ska ut och slira med hund och spark.
Kölden som har varit nu ett par dagar tycks tränga sej in i både hus och folk. Alla går omkring och känner sej småfrusna. Spiseldningen har stått högt på listan de senaste dagarna och den ger en skön och behaglig värme.
Zeb har jag varit småorolig för som fått stå ute hela dagarna medan vi andra arbetat. Men veterinären har försäkrat att en hund med päls som hans tål -30 grader. Hursomhelst är det ju de små tassarna som blir kalla och Zeb som håller på att bli dålig i sina bakben tror jag inte heller blir bättre av kölden. Det finns inte så mycket att göra än att hoppas på lite varmare väder i alla fall.
Men nu har vi fredag och han får sova i vår säng så mycket han vill.


Har diggat gamla Joe Cocker låtar nu ett par dagar och som jag förut sagt så är jag född alltför sent. All bra musik gjordes före jag var född eller så var jag för liten och ung för att förstå. Nåja tur att de finns att spelas ännu.
Vill dela med mej av Joes tolkning av Cohens Bird on a wire till er i kväll. Den har gått på repeat repeat repeat repe... ja ni förstår när man fått nåt om bakfoten.
Så varsågod och lyssna HÄR

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar