Om mig

Mitt foto
En kvinna och vårdassistent i sina bästa år. Försöker sätta en guldkant på varje dag genom att vara kreativ, nyfiken och positiv. Vill tro att man kommer långt med det. Följ gärna med i min enkla vardag om du har tid och lust.

onsdag 7 januari 2015

Så var vi igång


Gott folk nu är det slut på friden.
Jullovet är slut och första arbetsdagen är till ända. Det ska sägas att det var tufft och i kväll känns det överallt. Det skulle ha kunnat vara så mycket bättre men ser ni jag vaknade halv tre och tyckte jag hade sovit tillräckligt. Under timmarna fram tills alarmet ljöd gick jag som en spiritus i sängen, sida rygg sida mage sida rygg sida mage... ja ni fattar. Jag inredde kafferummet på arbetet, tapetserade om vårt sovrum, kom på hur tredje akryltavlan ska målas och hann ha ångest över fettvalkarna. Ja om nätterna hinner man med mycket.
Detta i sin tur gjorde att jag slutade gäspa vid halv tre på eftermiddagen.


Fyndade två rottingpallar/bord redan före jul. Tänkte att de kan vara bra att ha att lägga lite grejer på och blir jag trött på att ha dem inne går de alltid att ha i uterummet senare.
Ett impulsköp men ett bra sådant.
Hur som helst så är vi igång nu och i övermorgon är det freedag. Längtar efter lite ledigt.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar