Om mig

Mitt foto
En kvinna och vårdassistent i sina bästa år. Försöker sätta en guldkant på varje dag genom att vara kreativ, nyfiken och positiv. Vill tro att man kommer långt med det. Följ gärna med i min enkla vardag om du har tid och lust.

måndag 19 januari 2015

Vore det fredag...


...och inte måndag.
Ja då skulle det antagligen se ut såhär. Soffhäng med underhållande tidning och något gott i glaset.
Men nu har vi då som sagt måndag och här har det skruvats värrigare diverse garsinstänger rullpapper och spegel. Fönsterlampan är på plats och i går fick jag upp klockan, den är jag så glad i fast det blev nåt helt annat än vad som var tänkt från början. Men den har ett fasligt liv när allt blir tyst och man ska försöka hitta sömnen. Men det är en vanesak och sånt kan jag leva med så länge det är attans snyggt där det hänger. Den ska ni få se en annan dag.
I skrivandets stund blev det klart att mina ecco vinterstövlar verkligen ska få beträda lapplänsk mark som jag för nån månad sen drömde om.  I mars på vårt vinterledigt blir det några dagar i Äkäs.
Åh dessa morötter!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar