Om mig

Mitt foto
En kvinna och vårdassistent i sina bästa år. Försöker sätta en guldkant på varje dag genom att vara kreativ, nyfiken och positiv. Vill tro att man kommer långt med det. Följ gärna med i min enkla vardag om du har tid och lust.

söndag 25 januari 2015

Kalasdax


Söndag och en ordentlig sovmorgon.
Ja eller sova går ju inte hur länge som helst men man kan vägra att stiga upp i alla fall. Ligga och dra sej och läsa ut en bok är inte alls tokigt.
I dag stod det kalas på dagsordningen. En Purmofröken firade sina 8 år och vi begav oss dit för att dricka kaffe och umgås.


På vägen dit var jag på en snabbvisit hos nygamla vänner. Fantastisk detta livet när nya människor kommer i ens väg och blir så otroligt viktiga för en. Ut därifrån kom jag med en Vallmoblomma gjord av papper. Ypperligt för en som glömmer att vattna eller helt enkelt vattnar ihjäl sina växter.
Nu kommer verkligheten emot och snart är denna helg förbi och jag undrar vart for den?
Hoppas på lite skidväder inkommande vecka. Vi har kommit så långt att skidorna är framme så nu skulle det gälla att börja ta de första trevande tagen inför Lapplandsresan.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar