Om mig

Mitt foto
En kvinna och vårdassistent i sina bästa år. Försöker sätta en guldkant på varje dag genom att vara kreativ, nyfiken och positiv. Vill tro att man kommer långt med det. Följ gärna med i min enkla vardag om du har tid och lust.

fredag 2 januari 2015

Vardag


Äntligen lite vardag säger jag.
Fortfarande är jag ledig och det kommer att bli en tung start i mitten av nästa vecka. De här riktigt långa ledigheterna är absolut sköna, men nog blir det tungt sen att ta i tu med tidiga mornar och att gå efter klockan. Men än är vi inte riktigt där så vi ids inte bry oss heller.
Hursomhelst vardag i dag och jag fick äntligen annullerad min operationstid som skulle bli om en vecka. Handen återgår till sin normala form, endast ett rött område där knuten fanns finns kvar. Så skönt att kroppen arbetade sej genom detta själv.
Ville ha nåt att ta för händerna och grävde i gamla halvfärdiga handarbeten. Mormorsrutor i bomullsgarn har jag gjort några stycken och fortsatte nu virka på dem. Tänk vad roligt det kan vara när man haft ett långt uppehåll. Vad jag ska göra med dem är fortfarande lite oklart men nånting ska de väl kunna bli.


Eftersom karlarna hade ärende in till stan passade jag på att åka med. Besökte ett antikvariat och ett loppis. 3 böcker fick jag med mej hem och diktboken av herr Hulde´n var väl kanske allra trevligaste. Här skriver han på både munsaladialekt och högsvenska.


Trösterika ord :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar