Om mig

Mitt foto
En kvinna och vårdassistent i sina bästa år. Försöker sätta en guldkant på varje dag genom att vara kreativ, nyfiken och positiv. Vill tro att man kommer långt med det. Följ gärna med i min enkla vardag om du har tid och lust.

tisdag 6 januari 2015

En till


Jag utmanade ödet och målade sent i går kväll. Sov som en stock hela natten.
Det här blev den andra tavlan i det som tänkt ska bli tre så småningom. Få nu se när den tredje blir till, det är ju liksom tänkt att man ska börja arbeta från i morgon och det vete gudarna hur det nu ska gå till. Men det är ju kort vecka och så helg på den så kanske jag då tar tag i den tredje målningen. Får ju inte gå för länge emellan för lätt kommer man av sej.
Var bjuden på eftermiddagskaffet hos syster i Purmo. Hann klia Dex bakom öronen, pröva parfymer och dansa med en robot, allt kan nämligen hända. Dessutom fick jag tillverkat ett armband av gummisnoddar av systerdottern Madelen. Ett som matchade det jag redan bar perfekt.


Visst är det fint! Och där i början på mina korvfingrar syns en röd liten fläck, det är vad som finns kvar nu efter stickan, knuten och hela eländet.
Just nu finns storebror i köket och kockar. En nerfryst överbliven skinkbit kan bli till en plåt pizza åt familjen. Så det är min kväll framöver, njuta av en bit pizza och intala mej att det roligaste som nu kan hända är att få börja arbeta igen. Sen blir det Möte med Lars Lerin i tv klockan 21.00. Om nu inte nåt sportdårskap kommer på tv. I så fall får jag sätta det på bandning, mötet med en fantastisk akvarellist.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar