Om mig

Mitt foto
En kvinna och vårdassistent i sina bästa år. Försöker sätta en guldkant på varje dag genom att vara kreativ, nyfiken och positiv. Vill tro att man kommer långt med det. Följ gärna med i min enkla vardag om du har tid och lust.

tisdag 13 januari 2015

Glädjen står högt i tak


Nej vet ni här svänger det värrigare och gick jag och lade mej moloken i går så spritter det i hela kroppen i dag.
Försökte vända blad när det kom till tapetseringen och börja om från början. Vi tog oss till grannstaden för att finkamma deras urval. Fyra ställen var vi till och så for jag ensam en andra gång till en affär. Fick betjäning och jag drog snyftarhistorien om hur jag blivit snuvad på konfekten och nu inte för nåt i världen hittar nåt jag tycker om.
"Var det de här tapeterna? frågar hon och där står hon med rulle nr 1 i min värld. Det visade sig att i en fyndlåda fanns fyra rullar kvar och vi behöver tre. Det var på håret att inte expediten fått en spontankram, fick mej hindrad i sista sekunden. Så nu har vi hem exakt de rullar som var tänkt att bli våra från början till ett mycket billigare pris dessutom. Glädjen står högt i tak och jag bedyrade expediten att en så lycklig kund har hon garanterat inte haft i dag och hon var faktiskt benägen att hålla med. Månne det syntes på mej.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar