Om mig

Mitt foto
En kvinna och vårdassistent i sina bästa år. Försöker sätta en guldkant på varje dag genom att vara kreativ, nyfiken och positiv. Vill tro att man kommer långt med det. Följ gärna med i min enkla vardag om du har tid och lust.

måndag 26 januari 2015

Tur med vädret


( Duken är skitig jag vet )

Jag blev så glad i dag när värsta snöovädret satte igång. Det betydde att jag inte ens behövde tänka på att snöra på mej skidskorna. Sa åt gubben att nog hinner vi träna ännu, och hinner vi inte så tränar vi i Äkäs backarna.
I stället kröp jag upp i soffan med varm detox te och en kopp med grekisk yoghurt, frön och gojibär. Så skönt efter en arbetsdag att bara ta det lugnt och riktigt få slappna av i alla muskler.


I sovrummet har vi nu en tom vit vägg som jag skulle vilja få till.
Det är här jag sitter och bloggar och över skrivbordet skulle det sitta fint med ett par hyllor. Ett par som passar fint till den rustika tegelväggen och så. Nu har vi ett väldigt fint lager med virke som är perfekt för detta ändamål. Det är bara det att det ska sågas och hyvlas till lite så jag talade snällt med snickaren i huset och han sa att med rätt betalt ska han nog fixa det ;) Jag har de bästa.
Så jag begav mej ut till lagret med pannlampa och började rota igenom bråtet.  Hittade två ursköna bitar som jag slarvade in. Ser ni jag har tänkt som så att de ska få vara så där ojämna i framkanten.


Vilka sköna kurvor!
Nu ligger de och torkar till sej ordentligt så ska vi se vad det blir av det hela.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar