Om mig

Mitt foto
En kvinna och vårdassistent i sina bästa år. Försöker sätta en guldkant på varje dag genom att vara kreativ, nyfiken och positiv. Vill tro att man kommer långt med det. Följ gärna med i min enkla vardag om du har tid och lust.

söndag 11 september 2011

11/9


11 september är ett datum som de flesta förknippar med attackerna mot WTC och det är ju förståeligt för det skakade om de flesta och ett ögonblicks verk gjorde världen till en otryggare plats.
11 september blev också Anna Lindh i Sverige knivhuggen till döds.
11 september dog min pappa och jag glömmer aldrig morgonen när telefonen ringde och vi fick dödsbudet.
11 september är inte bara död och elände för det är också Eriks dopdag och för det har vi hos oss haft ett ljus tänt idag.
Datumet 11 finns för oss i flera sammanhang.
Patrik är född den 11:e
Hans militärtjänstgöring började den 11:e
Min morfar dog den 11:e

I dag har varit en härligt varm och solig dag som började med promenad i skog och mark. Sen har vi mest slappat i soffan för det är ju vilodag. Gubben hämtade ett ämbar lingon ur skogen så jag rensade en stund i kväll. Erik har smått långtråkigt och det märks att storebror inte varit hemma. Svårt att aktivera en 17 åring när inget egentligen är roligt. Därför tror jag han trivs så bra i sin skola där han får jobba med händerna och skapa något eget. Vi borde egentligen fixa till ett ordentligt snickarrum här hemma också. Vem vet det kanske blir en dag, drömma får man åtminstone och det kostar inget heller.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar