Om mig

Mitt foto
En kvinna och vårdassistent i sina bästa år. Försöker sätta en guldkant på varje dag genom att vara kreativ, nyfiken och positiv. Vill tro att man kommer långt med det. Följ gärna med i min enkla vardag om du har tid och lust.

lördag 17 september 2011

Soliga lördag


Fick ta tag i de förbenade äpplen igen i dag och för att kunna frysa in saften måste jag frosta ur frysen för där fanns mest is. Alltså var jag riktigt allert från morgonen men tyvärr har det dalat ju längre dagen gått. Massor av folk är förkylda nu och kanske det är det jag har i kroppen för jag är så innerligt trött och håglös. En sån där dag när man känner sej ful och klumpig och man ser på sina nerbitna naglar och tänker herregud vad händer egentligen. Tror nästan jag får ta en tur med hunden än i dag för att få det att kännas bättre.



På eftermiddagen försökte jag locka ungarna med till skogen med mej och Zeb men utan framgång. Erik visade på dataskärmen direkt och sa: ser du inte jag är redan i skogen, och visst var han det för dataspelet handlade om nån jakt i skogen eller vad vet jag.
Patrik behandlade jag inte desto mer för han lever sina dagar i skogen.



Solen värmde riktigt skönt och vi njöt av det fina vädret. Zeb jagade fåglar och var så lycklig när han kom tillbaks över att han skrämt iväg dem.



Tur att det regnat så mycket den senaste tiden så det fanns tillgång till vatten. Extra roligt också att trampa omkring i alla vattenpölar. Härligt att ta in honom sen...



Tre rådjur såg jag också. Som tur var växte gräset högt och Zeb visste inte av dem, annars hade det nog blivit mer än fågeljakt.

Ja det var visst en tur ut till som gällde.

1 kommentar:

  1. Härligt med lite sol äntligen!Jag fick med mej mina barn ut i skog o mark idag o det var så trevligt!Tror torsdagkvällen gav mej en kick för jag var full av energi idag o har fått gjort massor!!! Snygga muggar ni har,kaffet smakar antagligen bättre i dom muggarna.

    SvaraRadera