Om mig

Mitt foto
En kvinna och vårdassistent i sina bästa år. Försöker sätta en guldkant på varje dag genom att vara kreativ, nyfiken och positiv. Vill tro att man kommer långt med det. Följ gärna med i min enkla vardag om du har tid och lust.

onsdag 28 september 2011

Det är farligt att motionera



Fick ingen bra bild på mitt alster från målarkvällen men den får duga. Är inte så gul i verkligheten.
Kvällen har varit bra och givande och det är ett härligt gäng jag får tillbringa min tid med.

Erik fick så rätt att det är farligt att motionera.
Han hade frivilligt varit på innebandy i går kväll och stukat sin fot rejält. I morse kunde han knappt lyfta den över trösklarna i skolan så på dagen hade han ringt fysioterapeuten i byn och fått tid till honom. Han konstaterade att det var en ordentlig töjning på nån sena och ev nån muskeltråd av. Fick kylpåse och fotstöd av honom och dessutom skjutsade han Erik tillbaks till skolan.
30 euro blev det att kosta och han frågade Erik om han ville ha bankgiro. Då sa Erik att han har 20 euro i börsen om han kan ta resten på bankgiro. Fysioterapeuten sa då att 20 räcker riktigt bra. Tänk vad härliga människor man träffar på ibland.
Så nu är det färdigt motionerat på ett par veckor åtminstone för nu klarar han inte ens av att gå till grillen.

På tal om härliga människor så kom gamla chefen på besök till jobbet idag. Många gånger har han så bråttom så han inte hinner tala med oss arbetare utan bara kontoret.
Men i dag stannade han till vid mitt jobb och frågade hur det går med mitt konstnärsutövande och jag berättade lite smått. Så när han for lyfte han handen och sa "sköt om dej" Alltså först blev jag riktigt paff för vi är inte vana med sånt. Men vad det värmde, tre enkla ord tog det för att jag skulle känna mej en smula gladare.
Det är ord som inte kostar oss nånting hur mycket vi än slösar med dem, och som jag sagt förut så smittar det av sej till nästa och nästa så till sist så har man ett gäng glada människor omkring sej.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar