Om mig

Mitt foto
En kvinna och vårdassistent i sina bästa år. Försöker sätta en guldkant på varje dag genom att vara kreativ, nyfiken och positiv. Vill tro att man kommer långt med det. Följ gärna med i min enkla vardag om du har tid och lust.

fredag 23 september 2011

Gulli-Gullan


Ännu en härlig fredagskväll med ledigt framför. Har inget inplanerat inför helgen och det är då jag trivs  som allra mest. Att vakna upp en lördag morgon och bara starta dagen med en kopp kaffe och fundera hur man spenderar dagen på bästa sätt. Att också ha två sovande ungar i sina sängar ger dagen ett extra lyft.
Erik hålls hemma ikväll för regnet fortsätter och att då ta sej fram på moped är inget vidare. Satt just och funderade med honom om när han får bil och det viktigaste verkar vara musiken som ska spelas, men det är väl lite så med den som är musikintresserad.
Vi diskuterar mycket musik han och jag och det tror jag han tycker är lite roligt att mamma håller sej up to date med hans musiksmak, band och sånt.
Men ikväll sökte jag fram nåt på YouTube åt honom som han inte hört tidigare. Det är nämligen så att hans klass ska till Jokkmokk på studieresa under höstlovet och ska man dit måste man absolut ha hört om Jokkmokks-Jokke före resan. Spelade Gulli-Gullan för honom och han var kanske inte så imponerad men nu vet han i alla fall vem han var. Tror inte det är många i hans ålder som känner till honom.
Patrik sitter i bussen på väg hem och jag ska hämta upp honom och hans kompis vid busstationen sen. Har hämtat honom en gång förut och det är minsann liv och rörelse då Drakabussen kommer. Många mammor, pappor, brudar och vänner som väntar på de sina.
Skavlan blir det ännu ikväll och nån syndigt god smörgås med massor av ost.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar