Om mig

Mitt foto
En kvinna och vårdassistent i sina bästa år. Försöker sätta en guldkant på varje dag genom att vara kreativ, nyfiken och positiv. Vill tro att man kommer långt med det. Följ gärna med i min enkla vardag om du har tid och lust.

söndag 4 september 2011

Söndagkväll



Inget nytt under solen här inte.
Söndagarna känns färdigt utstakade och det är bara att följa. Från morgonen när pojkarna ännu sov for gubben och jag med hunden ut i skog och mark. Jag klättrade upp i ett nybyggt rådjurstorn efter att gubben fått lurat mej dit. Höjdrädd som jag är sa jag att jag inte kommer att klara mej ner utan han får lov att hämta mat åt mej. Nåja så farligt var det inte men det var dåligt planetat när man skulle ner för det fanns inte just nåt att ta tag i. Härligt väder och doft av bark.

Sen är det att tänka på mat och då menar jag rejäl husmanskost för vår jägare som har lång väg tillbaks varje söndag. Mos och kalops och till efterätt äpplen under havretäcke med grädde blev det idag. Söndagar känns det som om jag inte gör annat än står i köket men in i veckorna är det desto enklare.
Efter eftermiddagskaffet får vi ställa oss mot busstationen som så många andra föräldrar. Nästa helg sitter han fast visste han redan men veckan efteråt kommer han hem på torsdag. Ny utbildning börjar den här veckan.

Så får lillebror börja tänka över vad han ska ha med sej och den här veckan hamnar han i lingonskogen så stövlarna skulle med. Småsur var han över detta eftersom han själv inte i misstag sätter ett lingon i munnen. Fattar inte varför han ska plocka åt andra.

Så har de då båda åkt iväg och huset är tyst och stilla från surrande datorer, diskussioner, gitarrer och munspel. Går förbi deras rum och sängarna är prydligt bäddade och allt på plats. Lillebror har som vana att torka damm före han åker iväg, det är nåt som han gör av egen fri vilja och det gläder mor.

Själv ska jag ligga utslagen i soffan och försöka fatta att en ny arbetsvecka faktiskt börjar om några timmar. Vart tog helgen vägen?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar