Om mig

Mitt foto
En kvinna och vårdassistent i sina bästa år. Försöker sätta en guldkant på varje dag genom att vara kreativ, nyfiken och positiv. Vill tro att man kommer långt med det. Följ gärna med i min enkla vardag om du har tid och lust.

lördag 12 november 2011

Hej lördag!


Kommer nån ihåg barnprogrammet om elefanten Lilla blå?

Lilla blå lilla blå
hur fick du namnet lilla blå?
Lekte i sitt badkar
för det vill man ju
och bet i mammas penna så
den sprack mitt i tu
och bläcket blått rann ut
i vattnet så
att mammas pojke blev helt blå.

Varför sånt fastnat på hjärnan har jag inget svar på, nu är det bara så.

I dag blir det leta farsdagspresent i Jakobstad.
Så ska jag bjuda pojkarna på mat nånstans, vi brukar passa på när gubben är borta.
Det blir liksom billigare så :) :)
Nå ibland får han också vara med.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar