Om mig

Mitt foto
En kvinna och vårdassistent i sina bästa år. Försöker sätta en guldkant på varje dag genom att vara kreativ, nyfiken och positiv. Vill tro att man kommer långt med det. Följ gärna med i min enkla vardag om du har tid och lust.

torsdag 10 november 2011

Tom i bollen



Så här vackra saker kommer hem från slöjdskolan.


Alltså skulle det vara många såna här kvällar så skulle samhället ha stannat av helt det är då ett som är säkert. Hela jag är som en död fisk i kväll och det är ingen rolig känsla må jag säga.
Skyller på vädret än en gång.
Tvingade mej ut med hunden och benen var som bly. Glad att hans mage fort sade till och han fick sätta sej vid vägkanten, då fick vi vända hem igen och han hade ju i alla fall fått springa av sej lite.
Kom hem och hungern var som ett rovdjur på mej. Man tager vad man haver och så slängde jag lite rökt grisfile,bacon,grönsaker,två sorters ostar och lite grädde som pricken över i:et i stekpannan och serverade mej det hela med den sista skvätten rödvin. Sjönk ner i soffan med tallriken och tänkte "släng dej i väggen Per Morberg"och kände mej rätt belåten.
Somnade en stund i soffan efteråt och har inte kommit igång sen dess.
Sitter nu så här med begynnande huvudvärk och fortfarande trött.
Tankeverksamheten på noll.
Upplyftande jag vet.
Stänger för ikväll.


























Inga kommentarer:

Skicka en kommentar