Om mig

Mitt foto
En kvinna och vårdassistent i sina bästa år. Försöker sätta en guldkant på varje dag genom att vara kreativ, nyfiken och positiv. Vill tro att man kommer långt med det. Följ gärna med i min enkla vardag om du har tid och lust.

fredag 18 november 2011

The Phantom of the opera


Jag var en av de lyckligt lottade som fick möjligheten att se musikalen The Phantom of the opera på bioduken i Jakobstad i går kväll.
För en kväll fick vi följa med till London och Royal Albert Hall.
Från första tonerna gick det rysningar genom kroppen och jag visste det skulle bli en kväll att minnas.
Musikalen var vacker,färgstark,varm och skrämmande allt i ett.
En kärleksaga så gripande att många ögon tårades.
Vid musikalens slut spontan apploderades det i salongen.
Andrew Loyd Webber kom fram på scenen och tackade sina medarbetare och aktörer. Så kom Sarah Brightman in på scenen med bla Peter Jöback och de sjöng titellåten.
Föreställningen började kl 18 och slutade ca 21.40. En 20 minuters paus hölls och gubben och jag gjorde det smarta draget att gå till cafe´ Fredrika för att dricka kaffe och där fanns det inga toalettköer. Vi kom tillbaka i god tid och där stod folk fortfarande och köade.
Det blev en helkväll och jag är glad att jag tog chansen.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar