Om mig

Mitt foto
En kvinna och vårdassistent i sina bästa år. Försöker sätta en guldkant på varje dag genom att vara kreativ, nyfiken och positiv. Vill tro att man kommer långt med det. Följ gärna med i min enkla vardag om du har tid och lust.

onsdag 16 november 2011

Inga blomstermålningar


Jag var ivrig som ett barn på julafton när jag åkte iväg till kursen i kväll.
Eftersom jag missade förra onsdagen kändes det länge sen sist och själv tyckte jag det hade lossnat lite för mej igen med målandet.
Först såg vi lite mera film med Ann Blockley, hon med blommorna.
Inspirerad till tusen tog jag ett stort ark och satte igång med yviga penseldrag. Rätt snart satt jag dock och funderade vad jag håller på med, det såg inte klokt ut. Suckade tungt och kände hur självförtroendet hamnade nånstans dit vid vristerna. Smög så undan arket i väskan och bläddrade i stället i några böcker. Hittade inget intressant och sökte efter nytt papper.
Plötsligt hade jag lite flyt och hängde med i mina egna svängar vilket var en otrolig känsla. Det var ingen stor bild men dock. Fick uppmuntrande ord från flera håll och jag gjorde en till i samma stil av bara farten.


Plötsligt hade jag mera blommor och det var ju det jag inte skulle måla mera!
Just nu känns det mycket bra men jag vaknade lite sent för nästa gång har vi julfest med knytkalas.
Men jag är redan anmäld till vårens kurs.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar