Om mig

Mitt foto
En kvinna och vårdassistent i sina bästa år. Försöker sätta en guldkant på varje dag genom att vara kreativ, nyfiken och positiv. Vill tro att man kommer långt med det. Följ gärna med i min enkla vardag om du har tid och lust.

lördag 26 november 2011

Lillajul



Dagen till ära har här hämtats en lillajulgran och då med betoning på lilla. Vi har ätit traditionell julmat som skinka,köttbullar och morotslåda. Morotslådan får jag dock ha för mej själv men det mår jag alldeles prima av, skulle kunna leva på morotslåda för det är så gott. Druckit kaffe och ätit pepparkakor och umgåtts för att sen dra oss var och en till sitt eget krypin för att syssla med eget. Stilla och harmoniskt som jag vill att vår jul ska vara.
Märker att sonen på permission njuter av hemmet och den stundande högtiden. Sitter nu och spelar jullåtar från Spotify och det är lite otippat. Kanske man uppskattar sånt mera när dagarna tillbringas ute i de mörka skogarna.
Så har gubben gått och blivit ägare till en motorsåg och den gjorde hans dag. Gick lös på bollpilarna av ren lycka.
Kvällen ska tillbringas i soffhörnet med en chokladask och en brasa tändas i spisen. Där har jag min lillajul.

GLAD LILLAJUL PÅ ER MINA VÄNNER!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar