Om mig

Mitt foto
En kvinna och vårdassistent i sina bästa år. Försöker sätta en guldkant på varje dag genom att vara kreativ, nyfiken och positiv. Vill tro att man kommer långt med det. Följ gärna med i min enkla vardag om du har tid och lust.

söndag 27 maj 2012

En dag när den är som bäst



Vilken härlig sommardag det varit.
Precis perfekt enligt min smak, varken för lite eller för mycket om man bortser från pollen då förstås.
Vid Optima Hagagränd pågår utställning som bäst och eleverna har åter igen gjort ett strålande resultat.
Först snickrar de hela långa vintern, sen ska allt städas upp och alla arbeten ställas ut, det tycker jag är värt att man tar sej ut till Terjärv. Det är inte lite arbete bakom en utställning.
Erik står här med sitt vitrinskåp som nyligen blivit klart. I verkligheten är det inte så här gult (måste vara nåt med kamerainställningen). Vackert blev det och en lärarinna sa att om vi inte har plats för det så kan nog hon ta hand om det. Saken är den att vi nu får slänga ut en stereobänk och en hylla (ifall nån behöver). Vitrinskåpet är för övrigt gjort i ask.


I glasmontern hänger Eriks väggklocka i rokokostil.


En blivande artesan och en färdig artesan funderar över träets magiska värld.
Utställningen pågår ännu i morgon till klockan 20.00

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar