Om mig

Mitt foto
En kvinna och vårdassistent i sina bästa år. Försöker sätta en guldkant på varje dag genom att vara kreativ, nyfiken och positiv. Vill tro att man kommer långt med det. Följ gärna med i min enkla vardag om du har tid och lust.

onsdag 16 maj 2012

Fredagsfeelis en onsdag



Vilken fantastisk onsdag!
Sommarväder och fredagsfeelis eftersom det är ledigt i 4 hela dagar, hur bra kan det bli alltså.
Efter att jag ätit en Magnum med gubben på terassen fick jag världens "go" och har nu bytt sängkläder och svischat fram med dammsugare och mopp i raketfart. Så fast jag kaverade i arbetet att hos oss städas det inte i kväll doftar det petunia i hela huset nu. De få gånger man känner att man har världens flow gäller det liksom att passa på. Det betyder att jag missat en hel del av solen fast jag faktiskt har varit ute flera vändor under städningen. Men det är fortfarande varmt så jag ska ta en runda med hunden som för övrigt stenvägrat att komma in hur mycket jag än lockat och bett.
Pojkarna arbetar i kväll och gubben plogar ner äcklet som spreds ut i går så jag är helt för mej själv för stunden. Rätt skönt det också att ingen tvillar i vägen när jag är på hugget.
Resten av kvällen går till bastubad och bygglov och den fantastiska fredagskänslan då man känner hur kroppen slappnar av och blir alldeles mossig där i soffhörnet.
Hela familjen har ledigt i dagarna fyra och de ska fyllas med åtminstone fotboll, konsert och öppet hus. Det kommer att bli bra. Så bra.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar