Om mig

Mitt foto
En kvinna och vårdassistent i sina bästa år. Försöker sätta en guldkant på varje dag genom att vara kreativ, nyfiken och positiv. Vill tro att man kommer långt med det. Följ gärna med i min enkla vardag om du har tid och lust.

tisdag 29 maj 2012

Som en sur gammal kärring



Så känner jag mej i dag.
Undrar om det har att göra med att luften inte räcker till och lungorna är som två torkade russin.
Nu önskar jag så innerligt regn och tror jag blir bönhörd i morgon.
Så har jag alltför mycket prylar som kryllar överallt i hemmet nu och jag stuvar undan i alla hörn och vrår tillsvidare och blundar för hela eländet.
Erik kom hem tidigt i dag och har farit runt som ett virvelvind i sitt rum och ut därifrån har kommit en dator, en skärm, en stol och ett databord och från förr har vi ju stereobänken och hyllorna. All denna härlighet fanns i hallen när jag kom hem.
Men han har istället fått ett snyggt rum och just nu är det huvudsaken.
Så har han gjort galna filmklipp på sin nya iPad och fått mej att skratta så tårarna trillat. Så roligt att få ha hem honom över sommaren. Mitt glädjepiller.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar