Om mig

Mitt foto
En kvinna och vårdassistent i sina bästa år. Försöker sätta en guldkant på varje dag genom att vara kreativ, nyfiken och positiv. Vill tro att man kommer långt med det. Följ gärna med i min enkla vardag om du har tid och lust.

fredag 11 maj 2012

Tidsbrist



Kära nån jag behöver mera timmar i dygnet.
Klockan går och jag rusar hit och dit och inget blir ordentligt gjort.
Var till stan för inhandling av mat och jösses alltså! alla andra var också där. Köade till kassorna hur länge som helst och rusade sen hem för att plocka ur väskorna för att igen hoppa i bilen för att hämta hem lilleman från jobbet och före det kila in till farmor med en blomma till morsdagen och dra den evinnerliga historien om hur bråttom det är och........pust. Att inte ha tid med farmor när man äntligen kommer dit, det är inte bra varken för mej eller samvetet. Ändå har hon förståelse för hur det är, hon har själv varit i den situationen.
Oj oj oj måste rusa igen hockeyn börjar och det är det enda jag sett på tv den här kvällen så ska lilleman igen skjutsas till en kompis eftersom moppen just nu står på ett hjul. Oj oj oj....
Ja ni hör själva. Men det är FREDAG och nu ropar pojkarna att det börjar.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar