Om mig

Mitt foto
En kvinna och vårdassistent i sina bästa år. Försöker sätta en guldkant på varje dag genom att vara kreativ, nyfiken och positiv. Vill tro att man kommer långt med det. Följ gärna med i min enkla vardag om du har tid och lust.

onsdag 25 mars 2015

Blunda och lyssna

(Bild lånad från nätet)

I kväll är en sån kväll när jag har Sinatra på spellistan, blundar och lyssnar.
Perfekt när man inget orkar och har en strejkande tumme som bara finns där men är helt obrukbar.
Efter arbetet vek jag in hos farmor som stod beredd med kaffe och glass, ibland är det så behövligt. Så gick vi på promenad för att få sol och frisk luft för att ännu en liten stund sitta och prata.
Vissa dagar behövs det inte mycket mer, en farmor, en Sinatra och inte att förglömma, en skojande härlig lillebror här hemma.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar