Om mig

Mitt foto
En kvinna och vårdassistent i sina bästa år. Försöker sätta en guldkant på varje dag genom att vara kreativ, nyfiken och positiv. Vill tro att man kommer långt med det. Följ gärna med i min enkla vardag om du har tid och lust.

lördag 21 mars 2015

Resan


En panoramabild med telefonen när vi gick över sjön in till byn första kvällen.


Gubben är den enda av oss som tar sej högst upp på Kukastunturi och får se vyer av detta slag.


Vi skidade en dag till Kesänkikeidas. Fantastiska spår, vädret, skidorna och humöret på topp. Endast över Kesänkijärvi var det småjobbigt med isiga och breda spår. Där fanns det inte mycket mer än att bara försöka stå still och staka på. Där framme fick vi se den efterlängtade Kuukkeli matas ur handen på en karl.


Jag och min gubbe.


En eftermiddag tog vi oss till en husdjursgård där de allra vanligaste djuren såsom grisar, får, getter, hästar, kor m.m fanns. Till min stora förtjusning fanns där också alpackor som är en favorit sedan länge. Har aldrig sett dem i verkligheten så här blev jag en lång stund. Vilka individer alltså. Så villiga att bli fotograferade och till och med ett smile bjöd den här finingen på.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar