Om mig

Mitt foto
En kvinna och vårdassistent i sina bästa år. Försöker sätta en guldkant på varje dag genom att vara kreativ, nyfiken och positiv. Vill tro att man kommer långt med det. Följ gärna med i min enkla vardag om du har tid och lust.

måndag 16 mars 2015

Skiddrottning


Säg aldrig aldrig, det har jag lärt mej i dag.
Tänkte att jag ska tvinga mej i spåret på förmiddagen så har jag över pinan och kan säga att jag åtminstone försökte.
Mamma och jag gav oss iväg på fruktansvärt bra smorda skidor eftersom gubben är en hårding när det gäller att smörja skidor. Solen sken från en klarblå himmel och spåren var perfekta.
Det blev en mer än positiv upplevelse och vi lovprisade våra skidor, spåren och vädret och allt var perfekt.
No kan he vara grannt! hojtade mamma, ja no kan he vara grannt skrek jag tillbaka. Så susade vi omkring i tre timmar och jag fattade knappt att det var jag som kände mej så oerhört lycklig.
Hem och äta, bada bastu, göra en blyertsteckning och sen for jag med gubben på promenad in till byn. Det blev 6 kilometer.
Så jag kan inte annat än vara nöjd med dagen. Ren och skär njutning.
Till och med så att jag ser fram emot morgondagens skidtur.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar