Om mig

Mitt foto
En kvinna och vårdassistent i sina bästa år. Försöker sätta en guldkant på varje dag genom att vara kreativ, nyfiken och positiv. Vill tro att man kommer långt med det. Följ gärna med i min enkla vardag om du har tid och lust.

torsdag 26 mars 2015

En viss längtan


Det råder en viss längtan till våren som redan var här och vände.
Men så mycket hann hon våren att jag nu längtar till det spirande gröna, ljumma kvällar och att komma igång i uterummet naturligtvis. Det ligger ännu i någon sorts vinterdvala och väntar på att kläs i vårskrud och pastelliga färger. Om inte förr så till påsken ska jag städa upp där och bjuda på den första kaffekoppen.
Tomat och paprika frön har jag sått, men det är nog mera som ett skämt eftersom jag inte på långa vägar har gröna fingrar. Men så här för att verka lite duktig så har nu åtta små papperskrukor som står i fönstret. I ett senare skede får jag smyga iväg och köpa mej stora och stadiga plantor att ståta med i uterummet.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar