Om mig

Mitt foto
En kvinna och vårdassistent i sina bästa år. Försöker sätta en guldkant på varje dag genom att vara kreativ, nyfiken och positiv. Vill tro att man kommer långt med det. Följ gärna med i min enkla vardag om du har tid och lust.

torsdag 5 mars 2015

Vart for dagen?


Som två strandade valar har vi suttit här lillebror och jag.
Såg på honom där han satt med munnen öppen och hakan ner till bröstkorgen och kom sen på mej själv att sitta likadant. Bästa sättet att kunna andas var sonens replik och jag kunde inte annat än att hålla med.


Jag trodde verkligen inte att det gick att sova som jag gjort.
Har sovit bort nästan hela dagen i etapper. Vaknade till av att solen lyste i ansiktet och kravlade mej upp. Efter en dusch var jag som på nytt född och det kändes mycket bättre. Solen gör små under ibland. Fast i kväll har jag sovit också en liten lur.
När jag nu sovit så denna dag hann jag aldrig med Törnfåglarna. Men om ni vill lyssna till en sång med Chamberlain ska ni få möjlighet. Han har gjort allt den här i dags dato 80 åriga killen, spelat in skiva, gjort filmer och målat tavlor.
HÄR kan du lyssna.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar