Om mig

Mitt foto
En kvinna och vårdassistent i sina bästa år. Försöker sätta en guldkant på varje dag genom att vara kreativ, nyfiken och positiv. Vill tro att man kommer långt med det. Följ gärna med i min enkla vardag om du har tid och lust.

måndag 23 mars 2015

På gång


Så var vi på gång med ny arbetsvecka.
Med vädret som varit i dag längtar man inte ens ut så det har gått finfint att nöta betonggolv. Först var det tänkt att vårt vinterledigt skulle bli denna vecka men vi ändrade till tidigare och med tanke på bilder vi i dag sett från Äkäs så var det ett bra beslut.
Efter att ha softat en hel vecka var jag peppad på brödbakning så nu har jag första plåten bröd på gräddning i kväll. Få se om jag bränner vid när jag har flera saker på gång.
I går blev det en akvarell. Tyckte inte jag hade nån som passade in i mitt våriga kök så då fick jag helt enkelt tillverka en. Anemoner i pastelliga färger blev en glad färgklick på väggen.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar