Om mig

Mitt foto
En kvinna och vårdassistent i sina bästa år. Försöker sätta en guldkant på varje dag genom att vara kreativ, nyfiken och positiv. Vill tro att man kommer långt med det. Följ gärna med i min enkla vardag om du har tid och lust.

torsdag 19 mars 2015

Sista kvällen


Så kom den då,sista kvällen.
Vi ska göra upp eld i grillkåtan en sista gång, grilla korv och se elden bli till glöd medan skymningen kommer.
Vi har haft en innehållsrik dag. Först åkte vi till Lainio och Snow Village. Ett snöslott med otroligt fina is skulpturer upplysta i olika färger. Måste göra ett skilt inlägg om det senare.
Fortsatte vidare till Levi där min morbror med familj har varit också denna vecka. Han hade födelsedag i dag så vi överraskade honom strax innan han skulle in på spa. Där drack vi födelsedagskaffe med dem och hade en trevlig stund. Gick sen omkring bland shoppingbutikerna före vi styrde kosan mot det lugnare Äkäs. När vi for på morgonen var det grått men när vi kom tillbaka sken solen. Under tiden vi varit borta hade ett par centimeters snötäcke lagt sej.
Nu njuter vi av det sista lugnet, packar ihop lite saker och så. I morgon städar vi och styr färden hemåt. Borta bra men hemma bäst heter det ju.
Vår lilla Zebupojke har jag saknat. Här har många sina hundar med sej och vi har dagligen stött på lapphundar och jag har ååat och suckat och tänkt på vår lurviga. Men han lär ska ha haft det bra, fått vara hemma och haft sina rutiner. Men nog ska det bli härligt att få rufsa om i hans päls. I morgon kväll.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar