Om mig

Mitt foto
En kvinna och vårdassistent i sina bästa år. Försöker sätta en guldkant på varje dag genom att vara kreativ, nyfiken och positiv. Vill tro att man kommer långt med det. Följ gärna med i min enkla vardag om du har tid och lust.

onsdag 4 mars 2015

I lutande läge


Det tog mej ändå.
Jag och lillebror var ungefär lika eländiga i morse och det tog ingen lång stund före vi kunde konstatera att det bara är att dra täcket över huvudet igen. Nu tävlar vi om vem som blir rödast om nosen.
Vi har sovit i omgångar genom dagen och ändå klagar vi båda över hur trötta vi är. Så det har varit en viss lutning på oss båda under dagens lopp.
De gånger jag är riktigt eländig och helst bara vill ligga i sängen eller soffan brukar jag söka upp Törnfåglarna. Min favorit alla gånger. Det är så mycket hjärta och smärta att man glömmer bort att tycka synd om sej själv för en stund. Serien är uppdelad i två dvd skivor och i dag har jag sett den första. Jag säger bara Richard Chamberlain, guds gåva till mänskligheten.

2 kommentarer:

  1. Nåmen stackars dej, kryisar! Oj Törnfåglarna, den är det längesen jag har sett... nostalgi på hög nivå.

    SvaraRadera
  2. Tack! Själv var jag inte så häv när den sändes i tv, tyckte det var skrämmande med branden och vildsvinet :)

    SvaraRadera