Om mig

Mitt foto
En kvinna och vårdassistent i sina bästa år. Försöker sätta en guldkant på varje dag genom att vara kreativ, nyfiken och positiv. Vill tro att man kommer långt med det. Följ gärna med i min enkla vardag om du har tid och lust.

tisdag 17 mars 2015

Glada dagar


Ni får lite dåligt med bilder så länge jag är på resande fot, men senare ska jag samla ihop de bästa åt er. I dag blir det bara en nöjd bloggerska.
Skidutrustningen åkte fram efter morgonmålet och vi styrde skidorna mot Kesänkijärvi. Lika fantastiskt som gårdagen men i spåret över isen var det verkligt isigt och vi parstakade oss fram till kaffestugan där varm saft och bulle väntade. Där fick vi äntligen se den efterlängtade Kuukkeli äta ur handen på en man.
Som eftermiddagsnöje besökte vi en liten husdjurspark med bl.a överviktiga minigrisar och de fantastiska alpackorna. De har jag inte sett i verkligheten förut men de var ännu gulligare än jag trott.
Den friska lapplandsluften gör en både pigg och trött på samma gång och vi tog oss en liten lur här i stugan medan gubben var ut på isen och fotade fjällen.
I kväll blir det något av en höjdpunkt i matväg på denna resa. Jullis megapizzor brukar vara en succé så det ska återupplevas än en gång.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar