Om mig

Mitt foto
En kvinna och vårdassistent i sina bästa år. Försöker sätta en guldkant på varje dag genom att vara kreativ, nyfiken och positiv. Vill tro att man kommer långt med det. Följ gärna med i min enkla vardag om du har tid och lust.

onsdag 27 januari 2016

Dagligt byte


Håhhå! det har blivit en långdans med gardinsbytet här.
I går la jag upp den antika gardinskappan och blundade för eländet. Och i dag hade vi ärende till staden och jag står plötsligt framför en färdig sydd kappa och bordslöpare för 14 euro tillsammans. Jag ser direkt att detta ska finnas i vårt kök och nu är jag äntligen nöjd och belåten. Passar dessutom otroligt bra med mattan.


Som sagt det blev en stadsresa där jag gjorde lite privata småaffärer, hämtade mera garn till tröjan och fick en bit mat.
Tog ut hunden för att leka i snön nu när det går fint att göra snöbollar att kasta. Det gick riktigt fint en lång stund men så fick han upp ett spår och vips var han försvunnen i mörkret. Som tur var hade jag reflexvästen på honom. Fick höra i dag om en lapphund som har blivit överkörd och aldrig hann bli ett år ens. Det satt ännu som en klump i magen på mej när min Zebupojke försvann. Fram med ficklampor och ut och leta. Ingen hund. Småpanik hos matte. Men så börjar vi ser ett par orangelysande små klot som guppar upp och ner i snön. Kloten kommer närmare och vi ser att det är vår lilla pojke som strävar fram i snön. Inte så lätt utan krafter i bakbenen. Ögonen glöder och reflexen lyser och flämtningarna hörs tydligare. Så följer han lydigt med in och man har knappt hjärta att gräla. Färdig motionerad och lycklig.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar