Om mig

Mitt foto
En kvinna och vårdassistent i sina bästa år. Försöker sätta en guldkant på varje dag genom att vara kreativ, nyfiken och positiv. Vill tro att man kommer långt med det. Följ gärna med i min enkla vardag om du har tid och lust.

torsdag 7 januari 2016

Stelfrusen


-30 i morse och helst hade jag stannat kvar under täcket.
Ett evigt påbyltande av kläder så man knappt kan röra sej. Om bilen startar är ett spänningsmoment i sej, och när den väl gör det är allt så styvt och trögt.
Ikväll är jag stelfrusen. Dricker te och kaffe om vartannat, vrider upp elementen och eldar i spisen, likväl så frusen och kall. Skulle det finnas en gnutta "go" i mej nu skulle sängkläderna vädras och det sista av julen i fönstren åka i garderoben. Men så stelfrusen som jag är blir det soffan och pläden och en bok. De tre bästa tingen just i kväll.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar