Om mig

Mitt foto
En kvinna och vårdassistent i sina bästa år. Försöker sätta en guldkant på varje dag genom att vara kreativ, nyfiken och positiv. Vill tro att man kommer långt med det. Följ gärna med i min enkla vardag om du har tid och lust.

tisdag 26 januari 2016

Less på gardinerna


En kulen dag och lampor och ljus fick tändas strax vi kom hem.
Lilleman ringde från butiken och undrade om han skulle ta hem pizza till kvällsmat. Som ett skänk från ovan tyckte mor i huset som bara fick vrida på ugnsvärmen och sätta sej för att vila fötterna.
Tror han var lite rädd att det skulle bli köksskola del 2 annars.
Sen har jag mest våndats över gamla lumpor till gardiner. Börjar bli trött på det röda trots att det inte är julmotiv så jag grävde i mina tygstycken och blev ännu mer på misshumör. Det måste ske en uppdatering på den fronten helt enkelt. Så jag hängde en ca 20 årig kappa i köket och blundar om det behövs. Men tillsvidare så.
En humörsvängning skedde i samband med kära mor och min tankeöverföring och jag fick henne över hit på en kaffe och pratstund. Kvällens guldkorn.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar