Om mig

Mitt foto
En kvinna och vårdassistent i sina bästa år. Försöker sätta en guldkant på varje dag genom att vara kreativ, nyfiken och positiv. Vill tro att man kommer långt med det. Följ gärna med i min enkla vardag om du har tid och lust.

torsdag 21 januari 2016

Det går bättre nu


Så olika våra dagar kan vara.
I dag har allt gått hur bra som helst och ingen dödströtthet har tagit mej i sitt grepp.
Har fått hjälp med att fixa till en tidningshylla/anslagstavla som jag hängt provisoriskt här över skrivbordet. När jag tog ner en tavla fanns krok redan på plats. Sen nån gång i framtiden med nya väggar så ska den hängas på rätt sätt. Sonens linjaler kom också upp bredvid.


Tapeterna är så illa medfarna att det är bäst att köra svartvita bilder. Så mycket mer förlåtande då.
Jag hade tryckt upp vykort med vanlig tejp och ni förstår ju att det inte var helt ok att riva ner dem. Vi kan väl säga som så att det blev inte bättre. 16 år sätter sin prägel på billiga papperstapeter. Minns så bra den där dagen i Kokkola när vi desperat skulle ha tapeter till ungarnas rum. Butiken skulle just stänga och jag plockade ihop fyra olika tapeter och två bårder (som det skulle vara på den tiden) Och visst blev det bra till slut.


Nu ska jag slänga mej på en sprillans ny massagedyna som kommit hem till oss. Åh så skönt!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar