Om mig

Mitt foto
En kvinna och vårdassistent i sina bästa år. Försöker sätta en guldkant på varje dag genom att vara kreativ, nyfiken och positiv. Vill tro att man kommer långt med det. Följ gärna med i min enkla vardag om du har tid och lust.

tisdag 12 januari 2016

Skolstart


I kväll startade vårterminen med årets första Artist talk.
Sepideh från Iran föreläste och hon var en glad kvinna som hade väldigt lätt för att tala och uttrycka sej. En av de bättre föreläsningar jag varit på faktiskt.
Så det började väldigt bra på vårterminens första träff. Nu sitter jag här framför datorn med en tekopp och är ganska redo att ta natt så småningom. Man hinner inte så mycket annat dessa skolkvällar.
Men att få vardagen att börja rulla igen, komma in i rutiner och så känns riktigt bra. Visst är ledighet välkommet men nog blir det fort en tristess i det också.
Så nu kör vi oxveckorna så det ryker, en efter en.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar