Om mig

Mitt foto
En kvinna och vårdassistent i sina bästa år. Försöker sätta en guldkant på varje dag genom att vara kreativ, nyfiken och positiv. Vill tro att man kommer långt med det. Följ gärna med i min enkla vardag om du har tid och lust.

tisdag 5 augusti 2014

Fullspäckat


Vilken dag!
Fullspäckat från morgon till kväll och jag kan bara konstatera att det verkligen dryr att arbeta.
Skulle ha loppisbord vid Ytteresse loppiset så det var att slänga sej i duschen när jag kom hem, tillika slänga in en grillad korv och gasa iväg. Formligen slänga av grejerna och sen bege mej till min barndomsvän för att pusta några minuter och sörpla vatten.
Så begav vi oss till Rådhusgalleriet i Nykarleby för att närvara på Tanja Aumanens vernissage.
Mycket folk och stekhet i lokalen. Men väldigt intressanta konstverk må jag säga och för den minsta lilla intresserade lönar det sej att besöka utställningen.
Efteråt tyckte vi att vi var värda glass så vi köpte på torget och satt och filosoferade på en bänk i skuggan medan vi slickade i oss varsin boll.
En helkväll med mycket nöje och väldans trevligt sällskap. Tack för det.

2 kommentarer:

  1. Min tandläkare har ett verk av Tanja Aumanen i taket och fast jag legat åtskilliga timmar i den tandläkarstolen så försvinner jag lika lätt in i tavlan varje gång :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Det är fantastiska verk hon gör och jag tror också att man hittar nåt nytt i dem gång på gång :)

      Radera