Om mig

Mitt foto
En kvinna och vårdassistent i sina bästa år. Försöker sätta en guldkant på varje dag genom att vara kreativ, nyfiken och positiv. Vill tro att man kommer långt med det. Följ gärna med i min enkla vardag om du har tid och lust.

fredag 1 augusti 2014

Kvällskyla


Det känns faktiskt lite småkyligt där ute nu.
Första kvällen under min semester som jag drar en tröja på mej. Känns faktiskt riktigt skönt att plocka fram lite varmare plagg. Det är väl så det kommer att vara nu framöver, stekheta dagar och kyliga kvällar.
För att tacka och fira den undersköna sommar vi haft, trots att vi har helg ännu före vardagen tar vid så bakade jag en citronpaj i dag som fått stå i kylen och gosa till sej under dagen.
Härligt krämig och syrlig var den och med vaniljglass och hallon till blev det som vilken fest som helst.
Och i kväll vet jag precis vad jag ska göra. Så fort det skymmer det minsta ska jag tända lite ljus i uterummet och sitta där i all sköns ro till mörkret faller.
Känner att jag kan börja ta emot hösten nu.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar