Om mig

Mitt foto
En kvinna och vårdassistent i sina bästa år. Försöker sätta en guldkant på varje dag genom att vara kreativ, nyfiken och positiv. Vill tro att man kommer långt med det. Följ gärna med i min enkla vardag om du har tid och lust.

onsdag 6 augusti 2014

Plötsligt händer det


Nu händer det grejer i uterummet ska ni veta.
Titta bara på vindruvorna. De håller på att få färg!
Små och oansenliga är de men likväl håller de på att mogna och jag känner en stolthet utan like. Fast i ärlighetens namn gör jag inte särdeles mycket åt plantan, vattnar och gödslar och talar bebispråk och håller ömt klasarna i handen. Men det är ren och skär lycka.


Och i dag går jag på tredje dagen med en svullen fotled.
Nåt sattyg har bitit mej och tydligen ska man reagera så där, med svullenhet och hetta. Fick tips om att antihistamin kunde hjälpa och hur i herrans namn jag nu inte själv kommit på det, jag som är så bra på att ge goda råd åt andra. Så jag ska ta ett piller och se om det hjälper för det håller på att bli trångt i arbetsskon.

2 kommentarer:

  1. Men va grön (elder lila) fingre du har, häftigt me egna vindruvor... såg ju plantan när den var liten å spröd å redan ger den druvor :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja alltså själv fattar jag heller inte vad som händer ;) Bara tacka och ta emot!

      Radera