Om mig

Mitt foto
En kvinna och vårdassistent i sina bästa år. Försöker sätta en guldkant på varje dag genom att vara kreativ, nyfiken och positiv. Vill tro att man kommer långt med det. Följ gärna med i min enkla vardag om du har tid och lust.

fredag 14 november 2014

Amaryllis och glögg


Jag tog mej en promenad till Petterssons trädgård på förmiddagen.
Luften var krispig och klar och frusen mark pudrad med snö gjorde att det var ett rent nöje.


Så mycket vackert de hade fått in sen jag senast var dit. Mycket jul förstås. Hittade min vita amaryllis och ett underlag till årets adventsljusstake.


Tillbaks hemma drog jag näver av ett vedträ, frigjorde löken från kruka och jord och virade in löken i näver i stället. Stoppade ner alltsammans i glasvasen och det blev rätt lyckat. Om jag får säga det själv.


Måste ju sätta mej ner med ett glas varm ljus glögg pyntad med fjolårets sista stjärnanis, och beundra vad jag åstadkommit. Lillebror och jag har ett särskilt varmt förhållande till glögg.


Så där ja, nu känns det mera färdigt.
Blev en tur till skogen på eftermiddagen för att plocka kottar och ris. Men det kan jag inte göra något åt ännu, handen måste bli sitt forna jag före det.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar