Om mig

Mitt foto
En kvinna och vårdassistent i sina bästa år. Försöker sätta en guldkant på varje dag genom att vara kreativ, nyfiken och positiv. Vill tro att man kommer långt med det. Följ gärna med i min enkla vardag om du har tid och lust.

fredag 14 november 2014

Starta fredagen


Så ligger igen en helt ny dag framför och den borde jag ju göra nånting bra av.
Fick ett ryck sent omsider i går kväll och satte ihop ett litet kakfat med pynt. Borstade av lite taklökar som stod på vinterförvaring i förrådet, rödlökar från köket och kastanjer från Sveriges gator. Att jag inte plockade mera kastanjer när jag ändå var där var de finns, de är så otroligt fina.
Ett lagom inför julhysteri fat.


Borde också få hem lite naturmaterial från skogen före nästa snötäcke lägger sej.
Åtminstone nu på morgonen känns handen rörligare, ser t.o.m ben och ådror på handryggen nu som varit försvunna i snart en vecka. Men den är fortfarande styv och märklig och ont gör det i den.
Men lite material ska det allt gå att få hem. Min allra käraste vänsterhand är i prima skick.


Den här favorit vasen ser lite tom och ensam ut. Tror det får bli ett besök till byns blomsterhandel för att fylla den med något. Har en liten tanke på vad som kunde bli rätt så fint i den.
Vi får ses senare i dag.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar