Om mig

Mitt foto
En kvinna och vårdassistent i sina bästa år. Försöker sätta en guldkant på varje dag genom att vara kreativ, nyfiken och positiv. Vill tro att man kommer långt med det. Följ gärna med i min enkla vardag om du har tid och lust.

måndag 10 november 2014

Händelserikt


Det blev ett sent inlägg i dag.
Men jag har varit i stan och suttit vid arbetshälsovåden, fatta hur bra att de har kvällsöppet. Ni minns vedträt som jag fick in i handen för en och en halv vecka sen. Det har nu gjort att handryggen är svullen och hettar. Får inte handen knuten heller ifall jag skulle behöva "hötta" åt någon.
Så nu har jag en tio dagars antibiotika kur och två dagar i viloläge.
Vid arbetshälsovården hade de verkligen bott upp sej med snygga och stilrena möbler som var sprillans nya för dagen. Klart att jag hamnade dit för att provsitta.

Årets julkort fick jag faktiskt målat i går kväll som jag tänkt och det har legat i press under vardagsrumsmattan i natt, bästa pressen ever.
Och i dag fick jag en förfrågan av det ovanligare slaget som nästan bryter ut svetten på mej bara jag tänker tanken. Men fast jag aldrig gjort detta tidigare sa jag ja utan att blinka. I min enkla vardag är det inte varje dag man får utmaningar. Det kan inte bli värre än att det går fel och jag får stiga åt sidan för bättre vetande.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar