Om mig

Mitt foto
En kvinna och vårdassistent i sina bästa år. Försöker sätta en guldkant på varje dag genom att vara kreativ, nyfiken och positiv. Vill tro att man kommer långt med det. Följ gärna med i min enkla vardag om du har tid och lust.

onsdag 26 november 2014

Ullfrid


När jag kom hem i dag satt fåret som jag döpt till Ullfrid och lapade sol.
Kan ni tänka er, sol! Och Ullfrid han såg ut att ha det bra han.
Kunde inget annat än dra iväg med hunden mot skogen fast vi sjönk i gyttjan till anklarna, värre än värsta vårföre har vi nu efter vägarna.
Sen har jag gått lös där i köket med fönstertvätt och gardinbyten och annat skurande, allt medan jag hällt i mej kaffe för att hållas vaken. Men jag skulle så vilja ha det rent och snyggt till lillajul så att jag med gott samvete kan gå på julmarknader och baka jultårtor och dricka glögg. Allt det där är betydligt roligare om det är rent och fint här hemma.
Syster hade fixat en rumsgran åt mej från Akleja så redan det att den fick inta sin plats i köket gjorde att trivseln ökade avsevärt.
Med en gran och en Ullfrid kommer man rätt långt.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar