Om mig

Mitt foto
En kvinna och vårdassistent i sina bästa år. Försöker sätta en guldkant på varje dag genom att vara kreativ, nyfiken och positiv. Vill tro att man kommer långt med det. Följ gärna med i min enkla vardag om du har tid och lust.

tisdag 25 november 2014

Den lever ännu


Den är fortfarande vid liv min amaryllis och jag är nästan förvånad.
Trodde redan vid det laget när jag tog bort mullen och bara tryckte ner löken mellan barken att det skulle vara mer än den tålde, men icke. Tycker att den är alldeles perfekt i längd och storlek och hoppas nu kunna glädja mej åt den över lilla jul, men det kan i och för sej vara att begära för mycket.

Alltså det här mörkret vi nu tvingas leva i. Hur tungt kan det få vara liksom.
Mörkt blött och eländigt och bildäcken suger fast i gyttjan däremellan det kan vara förrädiskt halt.
Detta är helt enkelt inget väder utan bara eländig skit som suger musten ur en.
Vi var en sväng till stan i kväll för att handla julfestkläder och mat. Mer behövs inte i aktiviteter en vardagskväll. Hade tänkt fortsätta med köksstädningen som på börjades i går men det blir helt enkelt till ingenting. Kommer att sätta mej framför tv n i stället. Har hur som helst inte tänkt tillbringa julen i nån kökslåda så det är riktigt sak samma hur där ser ut.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar