Om mig

Mitt foto
En kvinna och vårdassistent i sina bästa år. Försöker sätta en guldkant på varje dag genom att vara kreativ, nyfiken och positiv. Vill tro att man kommer långt med det. Följ gärna med i min enkla vardag om du har tid och lust.

torsdag 27 november 2014

Julkök


Tredje kvällen gillt och köket har blivit så där lagom lillajulfint.
Har putsat och fejat i alla vrår och skrymslen och det är sällan i så bra skick som där är nu.
Vår lilla julegran tar sej fint där  tillsammans med en ny vinterakvarell.
Annars händer inte så mycket nytt just nu men efter dagar av shoppingresa och en i familjen fått nytt arbete som kanske har varit mest spännande för mej så behöver jag få komma ner i ett lugnare tempo.
Rutiner i vardagen mår alla bra av helt enkelt.
Har haft möte med chefen i dag om mina planer för vårt kafferum och faktiskt verkade det få grönt ljus. Det som först ska ske är fönsterbyte och ny färg på väggarna, sen tar jag tag i trivselfaktorer.
En sista arbetsdag ännu så tar vi en efterlängtad helg. Det enda jag saknar nu är lite snö, bara ett tunt täcke med pudersnö. Det kan väl inte vara att begära för mycket.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar