Om mig

Mitt foto
En kvinna och vårdassistent i sina bästa år. Försöker sätta en guldkant på varje dag genom att vara kreativ, nyfiken och positiv. Vill tro att man kommer långt med det. Följ gärna med i min enkla vardag om du har tid och lust.

söndag 9 november 2014

Farsdag


Den kom rätt läglig farsdagen i år.
Lite festligheter när det annars har varit den gråaste och dystraste dag på länge. I skogen smattrade det konstant när snön föll och lämnade kala grenar efter sej. Allt det som gjorde världen lite ljusare försvinner nu och kvar finns bara mörkret.
Men vi har haft en trevlig eftermiddag vid svärföräldrarnas med nästan alla samlade. Det jag hade glömt bort var att vi brukar ha det årliga julklappslotteriet på farsdag och det är en rolig grej. Vi lottar ut vem som ska köpa julklapp till vem och på det sättet ger man en klapp och får en annan.
Det om nåt måste väl ändå vara en officiell öppning av årets jul.
De timmar som är kvar av den här helgen ska jag påbörja skissandet av årets julkort, men det blir förstås en hemlighet tills strax före själva julafton.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar