Om mig

Mitt foto
En kvinna och vårdassistent i sina bästa år. Försöker sätta en guldkant på varje dag genom att vara kreativ, nyfiken och positiv. Vill tro att man kommer långt med det. Följ gärna med i min enkla vardag om du har tid och lust.

torsdag 6 november 2014

Dreaming of a white...


Det kan inte hjälpas men jag har julfeelis på gång.
Säg nu den som inte får det med all snö vi har, och alla snötunga träd som böjer sej utefter vägarna när man kommer körandes. En måne som är så vacker så det inte är sant och knarr under skorna.
Inne dricker jag glögg och läser julmagasin. Klart man får stämning.
Sen tror jag att det är just dessa dagar som nu varit då vi borde ha firat jul, för när den riktiga julen kommer ska ni få se att det är mörkt, klottigt och allmänt eländigt.
Tack och lov har vi bara haft korta elavbrott för det är inte så trevligt i längden. Värre är det i grannbyarna där strömmen har kunnat vara borta klockan runt.
I morgon kör vi veckans sista arbetsdag och jag har bullat upp med mjöl och jäst för lördag ska bli en ordentlig bakdag här i huset. I husets hjärta, köket, där trivs jag riktigt bra. Skulle jag mot förmodan få vara ensam en stund ska jag plocka fram nån julmusik. Jaja vi bor i ett fritt land där man får göra nästan vad man vill. Och jag vill ha julmusik nu.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar