Om mig

Mitt foto
En kvinna och vårdassistent i sina bästa år. Försöker sätta en guldkant på varje dag genom att vara kreativ, nyfiken och positiv. Vill tro att man kommer långt med det. Följ gärna med i min enkla vardag om du har tid och lust.

onsdag 19 november 2014

Ljus på rad


Köpte ljus till underlägget jag kom hem med här om dagen. Nu står det på fönsterbrädan och bara väntar. Själv försökte jag se helt oskyldig ut när gubben spände ögonen i mej och frågade om jag vet vad vi har för datum i dag? Fyra ljus på rad kan man väl ha året runt.


Hjälp vad Pavarotti tar ton här nu i O helga natt, måste dra ner på volymen så ingen blir hysterisk.
Så där ja, kan ju inte veta vad som väntar på spellistan heller.
I kväll görs inte så mycket här i huset. Jag har skurat upp lite kläder för den stundande "galetrolig" resan jag ska göra med mamma och syster på fredag. Vi ska till Helsingfors och klämma på julgransbollar, ja åtminstone syster ska det. Själv ska jag göra Ateneum, känner mej alltid lite världsvan och extra konstnärlig och kulturell i den byggnaden.


Så har jag hälsat på en för dagen nyopererad i foten svärmor.
I morgon ska ni få se nånting riktigt gulligt som jag blev förärad under det besöket, fast det inte var jag som blivit opererad ens.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar