Om mig

Mitt foto
En kvinna och vårdassistent i sina bästa år. Försöker sätta en guldkant på varje dag genom att vara kreativ, nyfiken och positiv. Vill tro att man kommer långt med det. Följ gärna med i min enkla vardag om du har tid och lust.

onsdag 5 november 2014

Det kom snö!


Jag som absolut inte gillar att köra bil i oväder var ändå så pass galen att jag gav mej ut likväl.
En kaffesits i goda vänners lag vid en värmande brasa säger man inte lätt nej till. Nej just det, så jag gav mej i väg. Ditvägen gick rätt hyfsat men jag förstod att läget skulle försämras avsevärt under kvällen.
Det blev näst intill helvetiskt att ta sej hem igen. Knallade på i makliga 40 och ändå slängde bilen hit och dit i de snödjupa spåren. Snöklåddar stora som kaffefat träffade bilrutan när de dunsade ner från trädgrenar som låg snötungt böjda över vägarna. Hoppades innerligt att jag inte skulle behöva möta någon bil och slapp undan med en.
Nästan hemma får jag stanna för en gran som ligger över vägen. Finns inget annat att göra än att försöka baxa den ner i diket alltmedan de där eländiga snöklåddarna träffar mej i huvudet och sakta börjar sin våta färd nerför nacken. Kör ett par hundra meter till och möter nästa hinder, stora tallgrenar över vägen. Samma procedur.
Lyckligt kom jag hem i alla fall men visste att båda pojkarna skulle hemkörande i samma väder. Vakade tills jag hade båda tryggt innanför dörren.
Hade svårt att få tag i sömn efter alla skratt tidigare på kvällen och det som jag då tyckte dramatiska hemfärd. Men vetskapen om att alla låg i sina sängar och gubben och hundens snarkningar i kanon vaggade mej sist till ro.


När jag hämtade posten vid arbetet i morse måste jag ta en "vaknar till en ny dag" bild.


När jag var ute för att sätta i motorvärmaren måste jag ta en "åh! det är det här jag längtar till" bild.


Och jag fick äntligen användning för mina nya skor! Sa åt mina arbetskamrater att ifall det blir slask tills vi ska hem i dag så går jag barfota med skorna under armen. Får ju lov att vara lite rädda om dem också.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar