Om mig

Mitt foto
En kvinna och vårdassistent i sina bästa år. Försöker sätta en guldkant på varje dag genom att vara kreativ, nyfiken och positiv. Vill tro att man kommer långt med det. Följ gärna med i min enkla vardag om du har tid och lust.

tisdag 11 november 2014

Handstudie


Har ni nu en riktigt tråkig och mulen dag ska jag pigga upp er med lite handstudier.
Detta är mina händer som vanligtvis är rätt lika varandra, dock är inte fallet så i dag.
Om sanningen ska fram är den ännu mer svullen i dag än i går. Så fast jag inte var alldeles övertygad om det där med åtminstone två vilodagar så har jag ändrat åsikt i den frågan. Nu skulle hela lödmojängen ramla mej ur handen för det går inte att greppa särskilt bra.
I stället har jag verkligen anammat det där med vila. Har inte gjort ett skvatt. Tvingade mej att ligga under täcket så länge som möjligt och det var inte så svårt när regnet smattrade mot fönsterblecket..
Sen har jag i stort sett bara hållit på med små akvarellprojekt. Happy me som är vänsterhänt. Så får den högra odugliga bara ligga där bredvid på bordet och titta på.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar